coronavirus

Om rejser og coronavirus

Har du spørgsmål til coronavirussens betydning for afviklingen af din rejse? Vi har på denne side samlet svar på en lang række af de typiske spørgsmål, som vi dagligt modtager fra vores gæster.

Finder du ikke svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os pr. tlf. 7020 9899 eller udfylde formularen nederst på siden, hvorefter vi vil kontakte dig.

Er det trygt at bestille en ny rejse?

Udenrigsministeriet opdaterer deres rejsevejledninger hver torsdag eftermiddag. Rejsevejledningerne gælder som udgangspunkt 2 uger frem! Med andre ord betyder det, at en rejse bliver annulleret, hvis Udenrigsministeriet 14 dage (eller mindre!) før afrejsedatoen fraråder rejser til det pågældende land eller område. Du finder svar på en lang række spørgsmål knyttet hertil længere nede på siden.

Men rigtig mange af vore gæster har heldigvis rejselysten i behold, og derfor kan vi også med glæde oplyse at så godt som alle rejser for 2021 er tilgængelige nu - og herunder kan du læse mere om, hvorfor vi mener, at du skal bestille rejsen hos Best Travel

Senest opdateret: 24. september 2020

Oftest stillede spørgsmål

Det gør du lige her på denne side, som vi opdaterer løbende.  Du er naturligvis altid velkommen til at kontakte os, men den seneste information vil altid fremgå af hjemmesiden, og du vil således oftest kunne få svar på dine spørgsmål her.

Sker der ændringer på din rejse, bliver du naturligvis kontaktet direkte!

Omtrent 7 dage før din afrejse udsender vi også vores afrejseinformation. Den vil også indeholde seneste opdaterede retninglinjer for COVID-19.

Ja, det kan du gøre med ro i sindet. Hvis Udenrigsministeriet fortsat fraråder rejser til dit rejsemål 14 dage før afrejsen vil vi annullere rejsen og du får det indbetalte beløb refunderet. Dette gælder også selvom du bestilte rejsen i en tid, hvor man frarådede rejser til området.

Fordi vi i al beskedenhed mener, at vi kan give dig den største grad af tryghed i forbindelse med rejsen:

  • Best Travel har mere end 20 år på bagen - og er økonomisk velfunderet. Selv midt i Corona-krisen er vi fortsat (som ét af kun meget få rejsebureauer) tildelt AAA-kreditvurdering, som er den højeste anerkendelse
  • Best Travel er medlem af Danmarks Rejsebureau Forening
  • Best Travel er medlem af Rejsegarantifonden
  • Best Travel har danske rejseledere på alle rejser og flodkrydstogter!
  • Best Travel har dansk betjent vagttelefon 24/7
  • Best Travel følger altid - og uden undtagelse - rejsevejledningerne fra Udenrigsministeriet
  • Best Travel tilbyder altid refundering, hvis rejsen annulleres på grund af rejsevejledningerne
  • Best Travel refunderer hurtigt - der går højst 14 dage til du har pengene på din konto - og ofte endda kun ganske få dage!
  • Best Travel har vore gæsters tryghed og sikkerhed i højsædet - bedøm selv, ved at læse vore gæsters tilbagemeldinger på Trustpilot!

Best Travel følger naturligvis altid retningslinierne udsendt af de enkelte lande på rejsen.

Generelt har vi dog fokus på:

  • Flere tomme sæder i bussen end normalt sikrer god afstand og alle enlig rejsende får et tomt sæde ved siden af sig i busserne.
  • Rejselederen vil løbende have adgang til nye retningslinjer fra myndighederne i forhold til god hygiejne og information om symptomer.
  • Der vil være adgang til håndsprit i alle busser - og vi vil aktivt opfordre vore gæster til at bruge det.
  • Der vil blive indlagt ekstra tid til håndafspritning/håndvask på pausesteder og efter diverse besøg
  • Forplejning vil i øget omfang ske som tallerkenanretninger.
  • Sikre opdateret information tilpasset rejsevejledningen til de enkelte lande. Denne information vil blive fremsendt sammen med din afrejseinformation, som du modtager 7 dage inden afrejsen!
  • At opfordre vore gæster til - uanset transportform og rejsemål - at medbringe mundbind. Lokale regler og forhold kan ændre sig hurtigt, og derfor er det altid en god idé at have ekstra mundbind med på rejsen!

Er der under 14 dage til din afrejse, vil vi kontakte dig og informere dig om, hvordan det indbetalte beløb tilbagebetales. Bemærk, at det kun er muligt at annullere en rejse med henvisning til Udenrigsministeriets rejsevejledninger, hvis der er mindre end 14 dage til afrejse.

Ja, det kan du være helt sikker på. Bliver en rejse annulleret fra vores side, vil vi altid tilbyde refundering. Du kan forvente at få dine penge retur senest 14 dage efter, at vi har annulleret din rejse - og ofte endda efter blot få dage!

Sådan har vi praktiseret det lige siden marts - og sådan bliver vi ved! 

Ja, du kan jf. vores betingelser indtil 60 dage før afrejsen - mod et gebyr på kr. 1.000 pr. bestilling (ikke pr. person!) - flytte afrejsen til den samme rejse OG i samme sæson. Du kan derfor som udgangspunkt ikke flytte din rejse til 2021.

 

Hvis du ønsker at annullere din rejse på et tidspunkt, hvor Udenrigsministeriet hverken fraråder alle rejser – eller fraråder rejser specifikt til dit rejsemål med afrejse indenfor de næste 14 dage - vil annulleringen ske i henhold til vores almindelige betingelser (Punkt 6.2.) og dermed udelukkende mod gebyr.

Ja, det skal du. Ellers vil din rejse blive annulleret, og det indbetalte depositum går tabt. Dette bekræftes også af Forbrugerrådet og Rejsegarantifonden. Du kan læse mere herom hos Rejsegarantifonden

Vi udsender som altid afrejseinformation ca 7 dage før hver afrejse. I denne information vil vi også oplyse om eventuelle særlige regler for netop din rejse.

 

OBS: Det er obligatorisk for alle gæster at bære mundbind fra ankomsten til afrejselufthavnen til du er ude af lufthavnens område på rejsemåledet - og naturligvis omvendt på hjemrejsen! Med andre ord skal du bære mundbind overalt i lufthavnen samt på selve flyvningen.

 

Vi anbefaler, at du medbringer mundbind hjemmefra!

Mange lande kræver, at man inden afrejsen udfylder en indrejseformular, som så i udfyldt stand skal fremvises ved ankomsten. Det gælder blandt andet Kroatien, Grækenland, Spanien og Storbritanien.

Best Travel vil informere sine gæster herom direkte ca. 7 dage før afrejsen.

Vi anbefaler, at du altid - uanset transportform og rejsemål - medbringer mundbind, da lokale restriktioner kan ændres med kort varsel.

Vi anbefaler også, at du gør brug af Udenrigsministeriets "Danskerliste". Du kan læse mere herom her: https://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/danskerliste/

Flere lande har opsat krav om, at man ved ankomsten skal kunne fremvise en coronatest uden påvist corona. Er det tilfældet på dit rejsemål, vil vi naturligvis informere dig herom.

Generelt anbefaler vi dog - både for din egen men også for dine medrejsendes skyld - at du kort før afrejsen lader dig teste, således du medbringer et "friskt" testresultat på turen.

Det er også muligt at lade sig teste i forbindelse med hjemkomsten i blandt andet Københavns Lufthavn og Billund Lufthavn.

Har du brug for hjælp?

Kontakt Best Travel

Mangler du hjælp eller har du spørgsmål til vores rejser? Udfyld formularen og vi vil vende tilbage hurtigst muligt.

Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser indenfor 2 hverdage.

Har du spørgsmål til, hvordan COVID-19 kan påvirke din rejse, henviser vi til vores corona-informationsside

Din henvendelse