coronavirus

Om rejser og coronavirus

Har du spørgsmål til coronavirussens betydning for afviklingen af din rejse? Vi har på denne side samlet svar på en lang række af de typiske spørgsmål, som vi dagligt modtager fra vores gæster.

Finder du ikke svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os pr. tlf. 7020 9899 eller udfylde formularen nederst på siden, hvorefter vi vil kontakte dig.

Hvilke rejser gennemføres? 

Ligesom vi fulgte Udenrigsministeriets vejledninger under nedlukningen, følger vi naturligvis også disse vejledninger her i genåbningsfaserne.

Overordnet set betyder det, at en rejse bliver annulleret, hvis Udenrigsministeriet 14 dage før afrejsedatoen fraråder rejser til det pågældende land eller område.

Bemærk, at Best Travel ikke gennemfører rejser til rejsemål, hvor man enten skal i karantæne ved ankomsten til rejsemålet - eller efter hjemkomsten til Danmark.

Læs gerne de oftest stillede spørgsmål herunder.

Senest opdateret: 6. august 2020

Oftest stillede spørgsmål

Det gør du lige her på denne side, som vi opdaterer løbende.  Du er naturligvis altid velkommen til at kontakte os, men den seneste information vil altid fremgå af hjemmesiden, og du vil således oftest kunne få svar på dine spørgsmål her.

 

Sker der ændringer på din rejse, bliver du naturligvis kontaktet direkte!

 

Omtrent 7 dage før din afrejse udsender vi også vores afrejseinformation. Den vil også indeholde seneste opdaterede retninglinjer for COVID-19.

Er der under 14 dage til din afrejse, vil vi kontakte dig og informere dig om, hvordan det indbetalte beløb tilbagebetales. Bemærk, at det kun er muligt at annullere en rejse med henvisning til Udenrigsministeriets rejsevejledninger, hvis der er mindre end 14 dage til afrejse.

Ja, det kan du være helt sikker på. Bliver en rejse annulleret fra vores side, vil vi altid tilbyde refundering. Du kan forvente at få dine penge retur senest 14 dage efter, at vi har annulleret din rejse - og ofte endda efter blot få dage!

Ja, du kan jf. vores betingelser indtil 60 dage før afrejsen - mod et gebyr på kr. 1.000 pr. bestilling (ikke pr. person!) - flytte afrejsen til den samme rejse OG i samme sæson. Du kan derfor som udgangspunkt ikke flytte din rejse til 2021.

 

Hvis du ønsker at annullere din rejse på et tidspunkt, hvor Udenrigsministeriet hverken fraråder alle rejser – eller fraråder rejser specifikt til dit rejsemål med afrejse indenfor de næste 14 dage - vil annulleringen ske i henhold til vores almindelige betingelser (Punkt 6.2.) og dermed udelukkende mod gebyr.

Ja, det skal du. Ellers vil din rejse blive annulleret, og det indbetalte depositum går tabt. Dette bekræftes også af Forbrugerrådet og Rejsegarantifonden. Du kan læse mere herom hos Rejsegarantifonden

Best Travel følger naturligvis altid retningslinierne udsendt af de enkelte lande på rejsen.

 

Generelt har vi dog fokus på:

  • Flere tomme sæder i bussen end normalt sikrer god afstand og alle enlig rejsende får et tomt sæde ved siden af sig i busserne.
  • Rejselederen vil løbende have adgang til nye retningslinjer fra myndighederne i forhold til god hygiejne og information om symptomer.
  • Der vil være adgang til håndsprit i alle busser - og vi vil aktivt opfordre vore gæster til at bruge det.
  • Der vil blive indlagt ekstra tid til håndafspritning/håndvask på pausesteder og efter diverse besøg
  • Forplejning vil i øget omfang ske som tallerkenanretninger.
  • Sikre opdateret information tilpasset rejsevejledningen til de enkelte lande. Eksempelvis vil vi informere om, at man skal benytte mundbind i butikker i Tyskland.

Vi udsender som altid afrejseinformation ca 7 dage før hver afrejse. I denne information vil vi også oplyse om eventuelle særlige regler for netop din rejse.

 

OBS: Det er obligatorisk for alle gæster at bære mundbind fra ankomsten til afrejselufthavnen til du er ude af lufthavnens område på rejsemåledet - og naturligvis omvendt på hjemrejsen! Med andre ord skal du bære mundbind overalt i lufthavnen samt på selve flyvningen.

 

Vi anbefaler, at du medbringer mundbind hjemmefra!

Har du brug for hjælp?

Kontakt Best Travel

Mangler du hjælp eller har du spørgsmål til vores rejser? Udfyld formularen og vi vil vende tilbage hurtigst muligt.

Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser indenfor 2 hverdage.

Har du spørgsmål til, hvordan COVID-19 kan påvirke din rejse, henviser vi til vores corona-informationsside

Din henvendelse