SAS flyinformation

Flyrejse med SAS

Best Travel har samarbejde med SAS på en lang række af vore destinationer. Skal du rejse med Best Travel og SAS, finder du her en række praktiske informationer.

Bemærk, at du på flere rejsemål har mulighed for at tilkøbe plads på SAS Plus - og dermed få adgang til Fast Track og SAS-loungen i Københavns Lufthavn - samt forplejning på flyet. 

Ønsker du at opgradere til SAS Plus - så log på Min Rejse eller kontakt os på tlf 70 20 98 99.

 

Spørgsmål og svar vedr. flyrejser med SAS

Der fremsendes ikke egentlige flybilletter, men 7 dage før din afrejse fremsender vi afrejseinformation om check-in-mulighederne i lufthavnen.

På mange af de rejsemål, hvor vi benytter SAS har du mulighed for at opgradere din rejse til SAS Plus.

Priserne starter ved 850,- pr person og inkluderer blandt andet Fast Track og Lounge-adgang i Københavns Lufthavn på udrejsen - samt mad og drikke på flyet begge veje. Du får også sæde i den forreste del af flyet.

Best Travel videregiver dit navn til flyselskabet som skrevet på din billet fra Best Travel. Det er derfor vigtigt, at du allerede ved modtagelsen af din Best Travel-billet i forbindelse med bestilling af rejsen, sikrer dig, at dit navn er stavet korrekt: for- og efternavn, som de står skrevet i dit pas. Mellemnavne anvendes ikke og er derfor uden betydning.

I Københavns Lufthavn benytter SAS Terminal 3 - og på langt de fleste afrejser med SAS vil der være en betjent skranke kun for Best Travels gæster. Information herom fremsendes 7 dage før afrejsen.

Vi anbefaler mødetid 2 timer før afgang.

Husk at medbringe dit pas på rejsen!

På rejser med SAS, kan du kan frit medtage 1 kuffert, som må veje op til 23 kg. Herudover kan du altid medbringe et stk. håndbagage ombord (maks. 8 kg) samt en lille håndtaske eller en lille taske til din computer.

Best Travel har ingen indflydelse på din placering på flyet, og har ikke mulighed for at videregive eventuelle ønsker om bestemte placeringer til flyselskabet. Du kan ved check-in selv vælge din plads mellem alle ledige sæder på økonomiklasse.  De forreste rækker benytter SAS til gæster, som rejser på SAS Plus, og vores gæster kan således ikke vælge pladser på de forreste rækker, med mindre du har tilkøbt opgradering til SAS Plus.

SAS byder alle passagerer på gratis kaffe og te. Herudover kan der ombord købes øvrige drikkevarer samt forskellige lette retter. Betaling kan ske med kontanter, kreditkort eller med EuroBonus-point.

Bemærk, har du tilkøbt opgradering til SAS Plus tilbydes der ligeledes mad og drikke.

Vil du sikre dig, at du hele tiden modtager de seneste informationer om din flyrejse, anbefaler vi, at du benytter SAS app, eller at du ved eventuelt online check-in oplyser dit mobilnummer. Oplyser du dit mobilnummer, vil du modtage opdateringer om afrejsetidspunkt, skift af gate el. lign. pr. SMS. Man kan naturligvis også altid finde opdateret information på skærmene i lufthavnen samt på www.sas.dk.

Få afhentet din bagage hjemme og gå direkte til sikkerhedskontrollen i Københavns lufthavn! På flyvninger med SAS kan vi tilbyde afhentning af bagagen hjemme på din bopæl i samarbejde med selskabet VALiZO. Med VALiZO slipper du også for at checke in. VALiZO udleverer nemlig boardingpass, når de afhenter bagagen, og I kan således gå direkte til sikkerhedskontrollen ved ankomsten til lufthavnen.

 


Priser fra 395,- pr. husstand - varierer efter bopæl.

Foregår din rejse fra København, kan vi søge om tilslutning fra Aalborg, Aarhus, eller Billund. Forventet pris ca. 1.000,- pr person. Da din bagage checkes ind for hele rejsen allerede fra afrejselufthavnen i provinsen, skal der ikke foretages fornyet check-in i København. For bestilling af tilslutning eller spørgsmål i forbindelse hermed beder vi dig kontakte os på tlf. 70 20 98 99.

Oplever du forsinkelser på mere end 2 timer, har du mulighed for at søge kompensation direkte hos SAS ved at benytte dette link: https://www.care.flysas.com/SelfService/FeedbackForm/?market=DK. Best Travel har ikke mulighed for at søge eventuel erstatning på vores gæsters vegne.

Har du brug for hjælp?

Kontakt Best Travel

Mangler du hjælp eller har du spørgsmål til vores rejser? Udfyld formularen og vi vil vende tilbage hurtigst muligt.

Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser indenfor 2 hverdage.

Har du spørgsmål til, hvordan COVID-19 kan påvirke din rejse, henviser vi til Om rejser og coronavirus

Din henvendelse