Rejseleder Berit fortæller om vin

Et ansvarligt rejsebureau

I Best Travel har ansvarlighed altid været prioriteret højt. Vi har siden vores start for mere end 20 år siden taget ansvar for flere hundredtusinder af gæsters rejser – og vi har været vores ansvar bevidst både når rejsen, som den jo oftest gør, forløb helt planmæssigt, men også når noget uventet skete.

Har rejsen haft fejl eller mangler, kompenserer vi altid efter gældende retningslinjer, og som medlem af Danmarks Rejsebureau Forening følger vi naturligvis også altid afgørelser truffet af Pakkerejse-Ankenævnet. Vores medlemskab af Rejsegarantifonden i Danmark har der ligeledes heller aldrig været tvivl om.

Corona-krisen fik os ikke til at ændre på vores ansvarsfølelse. Vi har siden nedlukningen og de restriktive rejsevejledninger refunderet alle berørte gæster, og det har altid været indenfor de oplyste 14 dage.

Vi har desuden løbende forbedret vores vilkår og fleksibilitet for ombookning, og på den måde skabt tryggere rammer for de gæster, som gik med tanken om evt. at ændre rejsemål eller afrejsedato.

Men ansvarligheden gælder ikke kun overfor vores gæster! Det ses også ved forholdet til vores leverandører, medarbejdere og til verden omkring os. Alle parametre er afgørende for os.

Best Travel er ejet af den svenske familieejede koncern, Stena. Bæredygtighed, etik og socialt ansvar er ikke blot luftige begreber, men vigtige pointer, som indgår i den daglige drift, og du kan læse mere om hvert punkt herunder.

Travelife Partner Png

Bæredygtighed

Best Travel er i gang med et omfattende certificeringsprogram i samarbejde med den uvildige organisation Travelife, som omfatter en gennemgang af mere end 200 interne processer, der skal fremme bæredygtige initiativer og arbejdsgange internt i virksomheden. Det er en omfattende proces, som skal revurderes jævnligt. Du vil her på siden hele tiden kunne se vores aktuelle fremgang på området.

Læs mere om Travelife
  • Bæredygtig ledelse

  • Juridiske krav

  • Fair forretningsmetoder

  • Arbejdsforhold og menneskerettigheder (både på kontoret i Danmark og på vore destinationer)

  • Samfundsmæssige relationer

  • Miljø (både på kontoret i Danmark og på vore destinationer)

  • Indkøb

  • Vand

  • Energi

  • Affald

  • Uddannelse og højnelse af bevidstheden om bæredygtighed

  • Transport

  • Indkvartering m.m.

  • Ekskursioner og aktiviteter

  • Lokale partnere og repræsentanter

  • Guider og gruppeledere

  • Destinationer

  • Forbrugerrettigheder

 

BT Italien 2019 (3 Of 458) 4 3

Direkte flyvninger

Generelt benytter vi os i videst mulige omfang af direkte flyvninger, og undgår dermed længere flyvninger med mellemlandinger undervejs. Hos flyselskaber med flere forskellige klasser ombord, er vores pris altid i økonomiklassen, som sikrer, at flykapaciteten udnyttes bedst muligt, hvilket er med til at gøre flyrejser mere bæredygtige.

Togrejser

I 2021 har vi tilføjet rejser med togtransport til rejsemålet til vores portefølje. Togrejserne går primært til Tyskland, hvor alle hovedstrækninger er elektrificeret. Her køres bl.a. med Deutsche Bahns ICE- højhastighedstog (primært ICE 3 og ICE 4).

Togrejsen giver desuden gæsten mulighed for at iagttage de skiftende landskaber undervejs, i kombination med en komfortabel transportform med god benplads og muligheden for bevæge sig frit rundt i toget. 

Læs mere om togrejser
historien-om-besttravel-fremtiden

Etik

Alle Best Travels medarbejdere har adgang til vores Code of Conduct-materiale, som internt i koncernen er omtalt som Dan’s hvide bog – opkaldt efter ejer, Dan Steen Olsson. Denne gennemgår grundigt vores værdisæt indenfor en lang række etiske problemstillinger – herunder bestikkelse og underbetaling, ligesom der også findes en whistleblower-ordning, således at alle medarbejdere helt anonymt kan angive eventuelle uregelmæssigheder. Læs mere her: whitebookportal.stena.com

Best Travel efterlever desuden det etiske værdisæt udarbejdet af Danmarks Rejsebureau Forening.

Læs mere om DRFs etiske værdisæt
Fodring af høns

Socialt ansvar

Selvom Best Travel hverken ejer egne hoteller, fly, skibe eller busser, så ligger også socialt ansvar os meget på sinde. Best Travel vil i årene fremad tilrette leverandørkontrakter således, at de i stadig større grad tager hensyn til FN’s verdensmål. Netop FN har i deres organisation for international turisme UNWTO indarbejdet disse mål i en kontekst, som omhandler turisme.

Læs mere hos Tourism for SDGs