Atlantic Fly

Flyrejse med Atlantic Airways

Best Travel har chartret fly fra Atlantic Airways til at flyve vores gæster til Napoli og Bologna. Skal du ud at rejse med Best Travel og Atlantic Airways, finder du her en række praktiske informationer samt spørgsmål og svar.

Atlantic Airways - seatplan

Fast plads på flyet

Du kan på flyvninger med Atlantic Airways bestille fast plads på flyet ved at kontakte Best Travel på tlf. 70209899 eller ved at logge på Min Rejse.

Priserne for sædereservation starter fra kun kr. 50 pr. passager.

Bemærk, at pladserne på rækkerne 1, 12 og 13 er med ekstra benplads, da de er placeret ved flyets nødudgange. Gæster med nedsat mobilitet eller behov for assistance kan ikke benytte disse pladser.

Bestil fast plads på flyet

Spørgsmål og svar vedr. flyrejser med
Atlantic Airways

Der fremsendes ikke egentlige flybilletter, men 7 dage før din afrejse fremsender vi afrejseinformation om check-in-mulighederne i lufthavnen.

Best Travel videregiver dit navn til flyselskabet som skrevet på din billet fra Best Travel. Det er derfor vigtigt, at du - allerede ved modtagelsen af din Best Travel billet i forbindelse med bestilling af rejsen - sikrer dig, at dit navn er stavet korrekt: for- og efternavn, som de står skrevet i dit pas. Mellemnavne anvendes ikke og er derfor uden betydning.

I Københavns Lufthavn benyttes Terminal 3 - og på langt de fleste afrejser med Atlantic Airways vil der være en betjent skranke kun for Best Travels gæster.

 

Foretrækker du at checke ind via automaterne i lufthavnen, er dette også muligt. Du skal blot på skærmen vælge flyselskabet "Atlantic Airways Charter".

 

Det er ikke muligt at foretage online check-in.

 

Vi anbefaler mødetid 2 timer før afgang.

 

Husk at medbringe dit pas på rejsen!

Du kan frit medtage 1 kuffert, som må veje op til 20 kg. Herudover kan du altid medbringe et stk. håndbagage ombord (maks. 8 kg) samt en lille håndtaske eller en lille taske til din computer.

Du kan forudbestille et måltid ombord inkl. efterfølgende servering af kaffe eller te for kr. 195 pr. person t/r. Vi anbefaler at gøre brug af dette, da der oftest ikke vil være stop for køb af mad på ruten mellem lufthavn og dit rejsemål. Ombord sælges drikkevarer samt snacks. Betaling kan ske med kontanter eller kreditkort ombord.

Log in på MIN REJSE eller ring til Best Travel på tlf. 7020 9899 for at bestille din mad.

Der kan ikke tilkøbes tilslutning på rejser med Atlantic Airways.

Skulle du opleve, at din bagage enten ikke er med flyet eller er blevet beskadiget under flyrejsen, er det vigtigt, at du straks ved ankomsten får rapporteret dette til "Arrival Service". Er din bagage ikke med flyet, skal du udfylde en såkaldt PIR-rapport (Property Irregularity Rapport), hvori du angiver, hvortil bagagen skal bringes. Er din bagage beskadiget, skal du bede om skriftlig dokumentation for, at du har anmeldt skaden i lufthavnen ved ankomsten. Best Travel har desværre ikke mulighed for skaffe ovenstående dokumentation på vores gæsters vegne. Du kan læse mere om uregelmæssigheder med bagagen her: Atlantic Airways - forsinket bagage

 

Oplever du forsinkelser på mere end 2 timer, har du mulighed for at søge kompensation direkte hos Atlantic Airways. Best Travel har ikke mulighed for at søge eventuel erstatning på vores gæsters vegne.

Få afhentet din bagage hjemme og gå direkte til sikkerhedskontrollen i Københavns lufthavn! På flyvninger med Atlantic Airways tilbyder vi afhentning af bagagen hjemme på din bopæl i samarbejde med selskabet Valizo. Med Valizo slipper du også for at checke in. Valizo udleverer nemlig boardingkort, når de afhenter bagagen, og I kan således gå direkte til sikkerhedskontrollen ved ankomsten til lufthavnen.

 

Priser fra 395,- pr. husstand - varierer efter bopæl.

Læs mere om afhentning af baggage med Valizo

Modtager jeg en flybillet pr. post/e-mail?

Der fremsendes ikke egentlige flybilletter, men 7 dage før din afrejse fremsender vi afrejseinformation om check-in-mulighederne i lufthavnen.

Hvilke navne skal stå på min billet?

Best Travel videregiver dit navn til flyselskabet som skrevet på din billet fra Best Travel. Det er derfor vigtigt, at du - allerede ved modtagelsen af din Best Travel billet i forbindelse med bestilling af rejsen - sikrer dig, at dit navn er stavet korrekt: for- og efternavn, som de står skrevet i dit pas. Mellemnavne anvendes ikke og er derfor uden betydning.

Hvor checker jeg ind?

I Københavns Lufthavn benyttes Terminal 3 - og på langt de fleste afrejser med Atlantic Airways vil der være en betjent skranke kun for Best Travels gæster.

 

Foretrækker du at checke ind via automaterne i lufthavnen, er dette også muligt. Du skal blot på skærmen vælge flyselskabet "Atlantic Airways Charter".

 

Det er ikke muligt at foretage online check-in.

 

Vi anbefaler mødetid 2 timer før afgang.

 

Husk at medbringe dit pas på rejsen!

Hvor meget bagage må jeg have med?

Du kan frit medtage 1 kuffert, som må veje op til 20 kg. Herudover kan du altid medbringe et stk. håndbagage ombord (maks. 8 kg) samt en lille håndtaske eller en lille taske til din computer.

Kan jeg købe mad og drikke på flyet?

Du kan forudbestille et måltid ombord inkl. efterfølgende servering af kaffe eller te for kr. 195 pr. person t/r. Vi anbefaler at gøre brug af dette, da der oftest ikke vil være stop for køb af mad på ruten mellem lufthavn og dit rejsemål. Ombord sælges drikkevarer samt snacks. Betaling kan ske med kontanter eller kreditkort ombord.

Log in på MIN REJSE eller ring til Best Travel på tlf. 7020 9899 for at bestille din mad.

Kan jeg få en tilslutning på min rejse med Atlantic Airways?

Der kan ikke tilkøbes tilslutning på rejser med Atlantic Airways.

Min bagage er forsinket/beskadiget - hvad gør jeg?

Skulle du opleve, at din bagage enten ikke er med flyet eller er blevet beskadiget under flyrejsen, er det vigtigt, at du straks ved ankomsten får rapporteret dette til "Arrival Service". Er din bagage ikke med flyet, skal du udfylde en såkaldt PIR-rapport (Property Irregularity Rapport), hvori du angiver, hvortil bagagen skal bringes. Er din bagage beskadiget, skal du bede om skriftlig dokumentation for, at du har anmeldt skaden i lufthavnen ved ankomsten. Best Travel har desværre ikke mulighed for skaffe ovenstående dokumentation på vores gæsters vegne. Du kan læse mere om uregelmæssigheder med bagagen her: Atlantic Airways - forsinket bagage

 

Oplever du forsinkelser på mere end 2 timer, har du mulighed for at søge kompensation direkte hos Atlantic Airways. Best Travel har ikke mulighed for at søge eventuel erstatning på vores gæsters vegne.

Kan jeg få afhentet min bagage?

Få afhentet din bagage hjemme og gå direkte til sikkerhedskontrollen i Københavns lufthavn! På flyvninger med Atlantic Airways tilbyder vi afhentning af bagagen hjemme på din bopæl i samarbejde med selskabet Valizo. Med Valizo slipper du også for at checke in. Valizo udleverer nemlig boardingkort, når de afhenter bagagen, og I kan således gå direkte til sikkerhedskontrollen ved ankomsten til lufthavnen.

 

Priser fra 395,- pr. husstand - varierer efter bopæl.

Læs mere om afhentning af baggage med Valizo

Har du brug for hjælp?

Kontakt Best Travel

Mangler du hjælp eller har du spørgsmål til vores rejser? Udfyld formularen og vi vil vende tilbage hurtigst muligt.

Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser indenfor 2 hverdage.

Din henvendelse