Om rejser med Best Travel

Her finder du typiske spørgsmål og svar vedr. Best Travels rejser. Har du specfikke spørgsmål til dit rejsemål, kan du finde yderligere information på den konkrete rejses side.

Værd at vide om rejser generelt

Info om billet og rejse

Hvor finder jeg min billet og oplysninger om rejsen?

Alle dine rejsedokumenter og oplysninger finder du på Min Rejse – vores online selvbetjeningsside. Du logger ind med den e-mailadresse og det kodeord, som fremgår i din bookingbekræftelse.

På Min Rejse kan du:

  • Se al information om rejsen
  • Tilføje ekstra services
  • Ændre oplysninger
  • Betale restbeløb

Betaling for ekstra service/ydelser

Vi gør opmærksom på at de fleste ekstra ydelser på indkvarteringssteder kan være mod tillæg. Som eksempler herpå kan nævnes brug af aircondition eller værdiboks på værelset, solsenge ved pool og på strand m.m.

Specialønsker vedr. værelse/kahyt/forplejning

En del gæster fremkommer med specielle ønsker i forbindelse med bestilling af rejsen, for eksempel ønsker om bestemte siddepladser i bussen, kahytplacering på skibet og værelser med udsigt/ved siden af hinanden osv. Disse ønsker noterer vi gerne på billetten og videregiver til rette instans. Vi kan imidlertid ikke garantere, at ønsket bliver opfyldt.

Er du allergisk overfor visse former for fødevarer, vil vi gerne have dette oplyst ved bestillingen, således vi kan videregive informationen til hotellet - evt. også til flyselskabet, hvis forplejning på flyrejsen indgår. Vi kan dog ikke garantere, at hotellet kan opfylde særlige diætønsker eller tilbyde en særlig allergivenlig menu.

Specielle fødevarer i forbindelse med f.eks. glutenfri eller laktosefri kost kan være svære at finde i nogle lande, hvor det ikke er så almindeligt med allergi som i Danmark. Er du glutenallergiker anbefaler vi derfor, at du selv medbringer glutenfrit brød, da det i visse lande kun kan købes på apoteket.

Udflugter

Under hver rejsebeskrivelse fremgår det hvilke udflugter, der er inkluderet i rejsens pris. På flyrejser og flodkrydstogter er de fleste udflugter inkluderet, dog ofte ekskl. evt. entréer.

Fast plads i bussen

På rejser med udflugtsprogram i bus vil der oftest være mulighed for at forudbestille en fast plads i bussen på rejsemålet. Dermed har du en bestemt plads reserveret på rejsen. Som udgangspunkt gælder denne reservation i busserne til/fra lufthavnen samt på udflugterne. Dog gør vi opmærksom på, at reservationen ikke gælder på eventuelle ekstraudflugter, som tilkøbes på flodkrydstogter.

Vi gør ligeledes opmærksom på, at 1. række i højre side (venstre side i lande med venstrekørsel) altid tælles EFTER rejseleder og/eller lokalguide. Til tider vil rejseleder/lokalguide være placeret på forreste række i bussen, hvormed de reserverede pladser i højre side alle vil rykke en række bagud. Dette giver ikke ret til refusion af det indbetalte beløb til fast plads i bussen.

Best Travel benytter lokale busser i udlandet og forsøger altid at skaffe busser af en god standard. Denne kan dog ikke altid sammenlignes med dansk standard. Eksempelvis vil der oftest ikke være toilet i bussen.

Forsikring

Du er selv ansvarlig for at have tegnet de forsikringer, som du anser for nødvendige. Det gule sygesikringskort gælder efter 1. august 2014 kun i Danmark. På rejser indenfor EU anbefales det at medbringe det blå sygesikringsbevis (bestilles hos din kommune), som dækker læge- og hospitalhjælp på samme vilkår som borgerne i det land, som du besøger. Der kan altså være tale om større eller mindre egenbetaling.

Bemærk, at det blå kort ikke dækker hjemtransport i forbindelse med sygdom samt meget andet. Vi tilråder derfor, at du tegner en rejseforsikring, som bl.a. dækker forsinket fremmøde, erstatningsrejse, hjemrejseforsinkelse, overfald, hjemtransport, sygeledsagelse, invaliditet og død. Forsikringen kan tegnes hos Gouda gennem Best Travel.

Ved sygdom opstået under rejsen påhviler det rejsende selv at afholde alle omkostninger eller udlæg, f.eks. til lægebehandling, sygehusophold eller særlig hjemrejsetransport. Du er forpligtet til før bestilling af rejsen at konsultere en læge, hvis du er vidende om, at din helbredstilstand ikke er god. Deltagelse på rejsen sker på eget ansvar.

Glemte sager

Glemte sager

Hvis du har glemt en genstand på din rejse med Best Travel er du velkommen til at kontakte os, så forsøger vi gerne at efterlyse den. Skriv en e-mail til info@besttravel.dk med en omhyggelig beskrivelse af genstanden samt hvor og hvornår du har mistet den. HUSK at oplyse dit bookingnummer. 

NB: Da efterlysning af en glemt genstand kan være en omstændelig proces, koster det et gebyr på kr. 250 (uagtet om genstanden bliver fundet) samt evt. forsendelse. 

Bemærk: Glemte genstande kan ikke hjembringes af rejseleder. Glemte genstande sendes på eget ansvar, og Best Travel ikke kan holdes ansvarlig, hvis genstanden skulle bortkomme undervejs. Genstande, som er glemt ombord på et rutefly, skal efterlyses i lufthavnen af gæsten selv i forbindelse med ankomsten eller ved at kontakte flyselskabet snarest muligt herefter.