Praktisk information

Flyinfo - værd at vide om din flyrejse med Norwegian

Best Travel har samarbejde med Norwegian på en lang række af vore destinationer. Skal du ud at rejse med Best Travel og Norwegian, finder du her en række praktiske informationer:

Flybillet
Der fremsendes ikke egentlige flybilletter, men Best Travel fremsender afrejseinformation om check-in m.m. ca. 7 dage før afrejsen.

Sådan kan du foretage check-in med Norwegian i Københavns Lufthavn - Terminal 2.
Som rejsende med Best Travel kan du på langt de fleste rejser med Norwegian ud af Københavns Lufthavn foretage check-in ved den bemandende skranke, som er reserveret kun til gæster for Best Travel. Information herom udsendes ca. 7 dage før afrejsen.

Du kan også altid bruge de opstillede automater - og blot scanne dit pas heri.

Husk at medbringe dit pas på rejsen!

Hvor meget bagage må jeg medtage?
Du kan frit medtage 1 kuffert, som må veje op til 20 kg. Herudover kan du altid medbringe et stk. håndbagage ombord (maks. 10 kg) samt en lille håndtaske, eller en lille taske til din computer.

Kan jeg købe mad og drikke på flyet?
Norwegian sælger drikkevarer og forskellige lette retter ombord.  Bemærk, at betaling kun kan ske med kreditkort. 

Hold dig opdateret om rejsen
Vil du sikre dig, at du hele tiden modtager de seneste informationer om din flyrejse, anbefaler vi, at du dagen før din afrejse finder dit fly på https://www.norwegian.com/dk/flystatus/  Herefter vælger du ”Detaljer” og indsætter dit mobilnummer. Man kan naturligvis også altid finde opdateret information på skærmene i lufthavnen samt på www.norwegian.dk

Navn på billetten
Best Travel videregiver dit navn til Norwegian som skrevet på din billet fra Best Travel. Det er derfor vigtigt, at du - allerede ved modtagelsen af din Best Travel-billet i forbindelse med bestilling af rejsen - sikrer dig, at dit navn er stavet korrekt: for- og efternavn, som de står skrevet i dit pas. Mellemnavne anvendes ikke og er derfor uden betydning.

Tilslutning 
Foregår din rejse fra København, kan vi søge om tilslutning fra Aalborg. Forventet pris ca. 1.000,- pr person. Da din bagage checkes ind for hele rejsen allerede fra afrejselufthavnen i provinsen, skal der ikke foretages fornyet check-in i København. For bestilling af tilslutning og spørgsmål beder vi dig kontakte os på tlf. 70 20 98 99. 

Forsinket eller beskadiget bagage – eller hvis du oplever forsinkelser
Skulle du opleve at din bagage enten ikke er med flyet eller er blevet beskadiget under flyrejsen, er det vigtigt, at du straks ved ankomsten får rapporteret dette til "Arrival Service". Er din bagage ikke med flyet, skal du udfylde en såkaldt PIR-rapport (Property Irregularity Rapport) hvori du angiver, hvortil bagagen skal bringes. Er din bagage beskadiget, skal du bede om skriftlig dokumentation for, at du har anmeldt skaden i lufthavnen ved ankomsten. Best Travel har desværre ikke mulighed for skaffe ovenstående dokumentation på vores gæsters vegne. Du kan læse mere om uregelmæssigheder med bagagen her: Norwegian - forsinket baggage

Oplever du forsinkelser på mere end 2 timer, har du mulighed for at søge kompensation direkte hos Norwegian ved at benytte dette link: Norwegian - forsinkede fly. Best Travel har ikke mulighed for at søge eventuel erstatning på vores gæsters vegne.